Három szempont csomópontozása lenne?
A magamé, a társaságé, és a társadalmi felelősségé? Miért nem azt írtom: a magam felelőssége, a társaság felelőssége, és a társadalom felelőssége.
Lassan szokik át az ember a hallgató létmódból a dolgozó létmódba. Szokatlan feladattal, eredményorientációval...nem jegyre, de ha jegyet is kapna, és az 5ös is lenne, akkor is csak a feladat küszübét jelentené ez a munka szempontjából.
Egy vizsga a tudás számadásáról szól, annak ellenőrzéséről. Ez édeskevés a munka szempontjából, mert egy feladat akkor van ellátva, ha az eredmény megszületik, amire irányul. Itt pedig arról van szó, ami az előző bejegyzésben a gondokat okozta. Hiátus van az elképzelés, elképzelt megoldás és a valóság között, amit közben folyamatosan egyeztetni, ellenőríztni, változtatni kell. A vizsa a küszöb, a tudásküszöb, hogy beléphetünk az ismeretbe. A munkavégzés már a mozgás ebben az ismeretben. Az ismeretben mozogni, a tudásban cselekedni már a bölcsesség csírájának mutatkozik. Ezért magasabb lépcsőfok a munka.
A munka szó azt is magában rejti, hogy ha van kedv, ha nincs teszi az ember a dolgát. Véghezviszi a feladatot. Vakmerő vállalkozás. Lehet az egyetemet is munka-szinten végezni, de tekintve, hogy erre nem kényszerülünk, nem tesszük azt. Inkább a könnyű megoldás, késés, halogatás, újabb és újabb határidők elfogadtatása. Ez történik.
A munkában már összeér két penzum is. A személyes felelősség, és a társadalmi felelősség. Kinek a szekerét tolom, hogy erősödjek? Milyen cégnek, szervnek dolgozom?Segíti e az én személyes fejlődésemet az, hogy ott dolgozom, és segítem-e én a szervezet fejlődését? Hogyan is van ez? Hogyan kapcsolódik ehhez a társaság? A munkaközösség, a munkatársak nem a barátaink. Jó az? Mi a jobb? Milyen kollégának és barátnak lenni egyszerre? Millió személyközi konfliktust hoz a személy és személy között. A szmélyen belül is. A személy és a csoportja között, a személy és a szervezet között, a szervezet és a csoport között. Ezek szerint a konfliktus természetes. A kérdés csak annak kanalizálása....
Griffin 33 szempontból vizsgálná ezt! Habermas a kommunikatív cselekvéssel, Luhmann az autopoétikus rendszerrel, McQuail mind az 5 kommunikációs szinten, különbféle hagyományok mentén.
Mi a bölcsész kommunikátor feladata? Bölcsen belátni a kommunikáció konfliktusait? Feladatait, példáit? Mi a helyzet a coachinggal, ami a segítést, kizökkentést, edzést jelenti? És a retorikával, ami a "manipulációt"? Milyen retorika fogalommal dolgozunk, és milyen coaching fogalommal? Hogyan is van ez? Hogyan áll össze egy szakdolgozatba személyes penzumom figyelemszervező eleme? A coachinggal, a retorikával, és az angol nyelv gyakorlásával? Idegen nyelvet megtanulni, türelemmel, és feladattal.
Penzumhármasság!
- személyes penzumom, hogy az angol nyelvtanulást a coachinggal és a rétorikával összekapcsolva megszüljem szakdolgozatomat Kommunikációelméletből. Mindemellett a személyes feljlődés, hogy ezek ne terhek, hanem felszabadító erők legyenek. Okos napi beosztással, elegendő alvásmennyiséggel, értelmes étkezéssel, ami éppen elég kevés ahhoz, hogy figyelni lehessen, és nem túl sok kávéval!!!
Indul a következő szakdolgozat!!!
Az előző megbeszélése még a táborban fog megtörténni. Tehát vissza kell térni hozzá. Közben ezen az úton tervezni a doktori témát, és Weöres Sándort a bűnnel kapcsolatban. Folytatódnak a szellem útjai. De még előtte, kicsit pihenünk!!!