HTML

Nyolcak

8 kolléga rejtett bejegyzései

2010.08.18. 23:03 Mesemese

Autopoétikus-e vagy?

 Lehet-e az emberi szervezet szervezet? De megszervezett szervezet? Vagyis érvényes-e rám az Autopoézis?

 Elmentem futni, és közben azon gondolkodtam, hogy vajon ha az Odeon-projektünk részei összefüggnek egymással, és meg kell határoznunk a részek viszonyát az egészhez, akár egy holonikus rendszer, miért ne tehetném ezt meg saját életemmel? Lajos azt tanácsolta, alkossam meg saját életem freskóját, a szakdolgozatom alapján, én meg most azon gondolkodtam, miért ne lehetne saját életem egy összehangolt szerveződés melynek középpontjában saját személyem áll.

 Csomópontozásnak neveztem ezt kb. fél éve, de az nem jutott eszembe, hogy megnézzem, a részek hogyan kapcsolódnak egymáshoz, és miként termékenyítik meg egymást. Arra mindenképpen fel kell készülni, hogy a szervezet megújul, és nem örök részekből áll. Változó világunknak állandó szemtanújaként csak saját magunk az állandó tag, de a körülmények folyton változnak. Igy meg kell őrízni a szerveződés folytonos frissességét, újra és újra átgondolását, de ennek ellenére szerveződhet. Aztopoétikusan,vagyis önszerveződően. Önalakítva, és önalkotó módon. ( köszönjük az ötletet Luhmannak).

 Lássuk csak, akkor egy magánprojekt : a szakdoga. Ennek a projektnek az angol nyelvtanulás, a coaching, és a rétorika a tartalmi eleme. A coaching kapcsolódik a projektünkhöz, hiszen mindenkivel személy szerint kell, műalkotással jó kedvet okozni. Vajon a rétorika a megértést, a manipulását, vagy a vezetést szolgálja? Milyen volt Szókratész rétorikája? És Rényi rétorikája? A nyelvvel való gondos és amazon bánásmód hogyan segíti az aesthezisz atyai levegő-leheletét?

 A munkakeresés viszonya, a rétorikában, beszédekben való elmélyülés, az esztétika:"fülébe súgja:add tovább funkciója", aki művészetet súg a rétorika harcos amazonjának fülébe ("ő is súgni akart, csól lett belőle").

 Még egy magánprojekt, ami nagyon fontos, és már nem halaszthatom: a tánc!

 Ki kell találnom miből tudnám fizetni az angolt és a táncot, a kolit, és a személyes ellátásomat. Pénzkeresési lehetőséget kell találnom! Vajon ez megegyezik majd hivatásommal? Hivatásomat találom meg a munkámban, vagy csak pénztermelést egyelőre, aminek köszönhetően tehetem, amit szeretek?

 Hol a helye ezentúl az életemben a KUKnak? Az Odeonnak? Az RMKnak? Az MTA tanulóműhelynek? Az egyetemnek? A doktorinak? Mit tanulok tovább? Hogyan épít? Miért zavar, hogy ugyanott, ugyanazoktól tanulok? Zavar? Hogyan tudnék vérfrissétést végrehajtani? Hogyan lehetnék eredeti gondolkodó? Lehetek? vagy azt mondom, amit más akar, hogy mondjak? Ahogyan azon a szégyenteljes államvizsgán, ahol minden tanáromban csalódnom kellett.

 Saját életem közepén mi áll? Ki áll? Mi a szervező ereje a dolgoknak? Mi a mágneses mezeje és a súlyozója? Minek mi köze egymáshoz!!! Részletes vizsgálatot kérek!!! Autopoétikus kisas

Szólj hozzá!


2010.08.16. 12:17 Mesemese

Egy példa a gyakornoki munkára, mit ajánl egy cég?

Gyakornoki program

Jó körökben: Gyakornoki program a Ringier-nél

1. Mi a program célja?

A Ringier célja, hogy felkutassa és gyakorlati lehetőséget biztosítva, megkönnyítse és előmozdítsa a munkaerőpiacra frissen kikerülő-kikerült tehetséges fiatalok szakmai boldogulását, s egyúttal megtalálja és megtartsa azokat az ígéretes gyakornokokat, akik a jövő sikerének biztosítékai lehetnek.

A program keretében lehetőséget kívánunk nyújtani a tapasztalatszerzésre a még hallgatói státuszban lévők és a pályakezdők részére az alábbi területeken:

  • Szerkesztőség (offline és online újságírás, fotózás, tördelés),
  • Marketing,
  • Piackutatás,
  • Support területek:
    • terjesztés,
    • gyártás,
    • pénzügy,
    • sales support,
    • HR,
    • IT.

 

2. Mit várunk el a gyakornokoktól?

Általános elvárások

  • A gyakornokok vállalják, hogy a gyakornoki program ideje alatt - legalább 6 hónap maximum 1 év - hetente legalább 20 órában a Ringier-nél dolgoznak a kijelölt Mentor szakmai felügyelete és irányítása alatt.
  • A gyakornokok elkötelezetten és lelkiismeretesen tevékenykednek a cég érdekében, méltányolva a gyakorlat adta lehetőségeket.
  • A fogadó területhez illeszkedő szakirányú végzettség.

 

Mit nyújtunk a gyakornokoknak?

  • Belépésnél cégünk működésének bemutatása (cégprezentáció, mini munkavállalói kézikönyv),
  • Szakmai munkát kínálunk, amely során az elméleti tudás gyakorlativá konvertálható,
  • Biztosítjuk a hatékony munkavégzéshez szükséges infrastruktúrát:
    • Számítógép,
    • Hozzáférés a céges adatbázisokhoz, rendszerekhez,
    • Céges e-mail cím,
    • Telefon.
  • Nyomdalátogatás,
  • Szerkesztőségi látogatás (lapindító),
  • Figyelemmel kísérjük a gyakornok szakmai fejlődését,
  • Folyamatos visszajelzés a szakmai vezetőtől a teljesítményről, hogy a legtöbbet lehessen kihozni a gyakornoksági időből.
  • Megbeszélések a HR-rel:
    • 1. hét után
    • 1. hónap után
    • 3. hónap után
    • a gyakorlat végén.
  • Szívesen osztjuk meg tudásunkat a gyakornokokkal,
  • Nyitottak vagyunk az új ötletekre,
  • A gyakorlat befejeztével részletes igazolást állítunk ki, a gyakornok milyen feladatkörben, hány órát, milyen teljesítménnyel végzett a program keretében, valamint „Oklevelet” bocsátunk ki a gyakornok részére.

Szólj hozzá!


süti beállítások módosítása