HTML

Nyolcak

8 kolléga rejtett bejegyzései

2015.04.03. 13:26 kanyika

Tesco és Templom

Tegnap gyalázatosan prózai napom volt. A háztartás körül ügyködöm, minél olajozottabb gépezetet szeretnék, hogy mindig legyen mihez nyúlni, hogy ne legyen töküres a KK-spájz, és ha a férj éhes, ne tárjam szét kezeim mosolyogva... Fejembe vettem, hogy havi egyszer nagybevásárlást csapok, amikor mindentbele. Méghozzá tudatosan, ugyanis egészséges, magyar termékeket szeretnék vásárolni - igen ám, de hol a biztosíték minderre egy-egy termékkel kapcsolatban?? Lényeg a lényeg, órákat töltöttem a tescoonline-on (szanalmas.hu) és szedtem össze a kellékeket, majd mire nagy nehezen kész lettem, és meglepően ócsóért - már 300 Ft-ért! - kiszállítást készültem kérni, rá kellett jönnöm, elkéstem, már rég beteltek a megjelölhető idősávok, nagyjából egy hét múlvára rendelhetem a húsvéti sonkát, a tojást a locsolkodóknak...

 Ez az eset lehet szimbolikus is. Valóban most kellett így bepörögni, hogy használható háziasszony legyek? Nem várhattam volna egy kicsit? Voltaképp nem mindegy, mi lesz a menü húsvétkor? A férj szerencsére hálás közönség, de nekem meg öröm, ha produktív lehetek - mert ez utóbbit ritkán érzem napjaimban. Valszeg befigyelt a miklósi gondolkodásmód nálam is, de erről sajnos nem tudom kifaggatni idén az ottaniakat, mert 120 km-t még nem merünk bevállalni Matykóval.

Nagy kérdés tehát, lesz-e ünnepünk. Így, Tesco és Templom nélkül. Házasságunk azon fázisét éljük, amelyben még nem alakultak ki pl. az ünnepi szokások. És mivel Gábor nem épp szentimentális típus ezen a téren, nekem kell kezdeményeznem. Egyelőre a kifakadásig jutottam, hogy nálunk még az ünnepek is szürkék. Talán ez nem annyira termékeny. De hisz ismerem én a férjem, ha megkérem például, valami teológiai kérdést vezessen le, bizton számíthatok egy kétórás, remekül felépített beszédre. :) Persze valójában sosem utasított el semmit, amit javasoltam, ebből következően nekem kell tudnom artikulálni, mire is vágyom ezen és az elkövetkező ünnepeken. Az biztos, hogy könnyebb lesz már, amikor Matyit is be tudjuk vonni, neki még csoda-élmény lehet minden ilyesféle, érzem, nagy cinkostársam lesz. De addig sem akarom elhanyagolni a szertartásokat, mert kell a léleknek, ha nem is a Tamásbá-féle enervált, semmitmondó prédikáció, vagy a pletykás, rosszindulatú gyülekezeti tagokkal áhítatos képpel vett úrvacsora. (Igen, emlékszem, Mandics, hogy épp egy papos kellemes csalódást emlegettél az előző bejegyzésedben, vettem.)

Tegnap holtfáradtan dőltem ágyba a szerencsétlen Tesco-akció után azért is, mert április 1-jén a kisfiam is megbolondult, és alig aludt valamit éjszaka. Jólesett ebben a fáradtságban, ahogy gondolataim spontán ama bizonyos kertbe szöktek. Világos, hogy a szívem mélyén őrzőm ezt a kertet, bármilyen profán projekt is fut épp a felszínen - ez a felismerés megnyugvással tölt el. Egyszer egy barátommal - szerinte nem csak az volt -, Nagycsütörtök éjjelén kenyeret sütöttünk és szertartáson, csöndben megettük. Leszámítva kettőnk érzelmi nyomizását az szép volt és igazi. Ilyesféle privát szertartásokra, egyedi emlékező akciókra vágyom én....

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://nyolcak.blog.hu/api/trackback/id/tr237335990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M.Krisztina · http://egyanyolcbol.inda.hu 2015.04.03. 17:28:38

Kiskinyik, lehet, hogy megkövezel, de az égvilágon semmi problémát nem látok az általad prózainak mondott napban. Sőt még prózainak sem látom. Valami JÓ-ra törekedtél, valamire, ami fontos a kiscsaládnak, a végszó pedig az "egy szükséges"-ről szól.
Bizonyos szempontból szerintem jó is, hogy nem alakultak ki szokások, így nyitott a Laky minden spontán jóra, újra. Az jutott eszembe, hogy a szokás, vagy például a jól ismert gyülekezet akár rossz hatással is lehet, hiszen a zavaró körülmény épp a jónak nem enged teret.
Persze értem, hogy mire vágysz, mi is küzdöttünk egy ideig az ünnepi szervezéssel, azt sem tudtunk, hogy hova fussunk, Feketicsre vagy Becsére, és útközben azért igen nehéz jól megélni az ünnepet. Pár éve bevezettük azt, hogy sehova nem megyünk, elkerülve így a sértődéseket meg az olyan megjegyzéseket, hogy "bezzeg mindig csak amoda mentek". Ez sem tökéletes megoldás, mert ott van a gondolat, hogy ünnepeken együtt a család. Madár nem igényli a szertartást (de néha velem tart, mert jeleztem, hogy egyedül rosszul érzem magam), én viszont örömmel megyek nagycsütörtöktől vasárnapig minden nap, és próbálom a különféle liturgiát megérteni, befogadni. Azt hiszem, szétfeszítettem a komment kereteit, folytatom ezt a témát a mai bejegyzésemben :)

Mesmese 2015.04.07. 02:37:45

egy kommunikációs kommentet tennék....van az a hogyishíjják, asszertív kommunikáció. Ami olyan, hogy úgy tudjuk kommunikálni az igényeinket, szükségleteinket, hogy a másik érdekeit mindeközben szem előtt tartjuk. Már eleve remeknek tartom, hogy létezi a jófajta aranyközép az ÉN-és-Te között, és nem az Én vagy Te képletébe szorít egy-egy "konfliktust", Valamint az igen, de helyett az igen, és módon képes nyomulni az igényekkel...jaj ha látnátok, hogy én mekkora sárkány tudok lenni, tűzokádó torokorkán...én meg nem értem miért könnyebb rövid távon tüzet okádni, mint nyelni? Meg tudjátok ezt nekem hűteni?

kanyika 2015.04.08. 09:13:28

Hűtésben nem vagyok jó, ellenben forralásban-forrázásban... A tűzokádó - ahogy én is - a jelenre reagál, amelyet általában csak a saját szemüvegén keresztül érzékel. Gombnyomásra nyomja a tüzet. Mintha egy benső parancs volna: ki-ki!! Szerintem a tűzokádó csak az alkalomra vár. És az esetek többségében nem is az adott "Te" nem tetsző megnyilvánulása a fő ok, hanem a mélyben munkálkodó magfolyamatok. Amelyek épp az "én"-nel kapcsolatosak. A tűzokádó útját nevezhetjük talán "via positiva"-nak, amelyben a kifelé munkálás, az aktivitás teremtő ereje mutatkozik meg; a nagy "nyelők" útja a "via negativa", a befelé munkálkodás, az elmélyülés, a gyógyító meditáció útja. Persze nyilván nem vegytisztán ez vagy az a típus az egyén, de magam pl. csak "positiván" tudom nyomni, a valódi mélyfúrás - írásban is - baromi nagy erőfeszítést igényel, néha egynesen lehetetlennek érzem. (A "viákról" még az első teológiás szakdogatémám, az örömös kereszténység kapcsán gyűjtöttem infókat, szakirodalommal is tudok szolgálni. :))
süti beállítások módosítása