HTML

Nyolcak

8 kolléga rejtett bejegyzései

2015.05.02. 18:46 Mesemese

Becsatornázás

 Másodlagos változás volna jó. Hát a rendszeren kívül találtam egy szempontot az Életemre: ez pedig a Paleolit életmód. Meglátjuk mi lesz, én csinálom :-).

Valahogy az ebben való sikerek, és hit magával hozta a többi tervet is, vagyis a célok megfogalmazódását.

Hogy mi a három legfontosabb célom most? Erre így válaszolnék:

1. erőszakmentes kommunikáció tanulmányozása, használata, beépítése az életembe, és az ontológiai coachingba gyakorlatok formájában.

2. a szakmai munkába az Életem becsatornázása, oszcilláltatása. Hogyan tudom az Életemet, kínjaimat, szenvedéseimet, de örömeimet egyaránt beleépíteni az írásba, az emlékezet fókuszán keresztül. Élni a dolgozatomat, ahogyan annó a szakdolgozatomat is tettem. Ennek terepe itt a blogban is esélyes, Anita ajánlására: fogalomháló alkotásával. Nagyon érdekes, ez most elindított egy motivációt bennem.

3. a Paleo étkezéssel függ össze. Az ideális testsúly, egészséges élet (a paleosok meggyógyultak az inzulinrezisztenciából, meg a pajzsmirigy betegségből is), tánc továbbra is napi szinten, és futás, erőnlét és szépség.

Ezt a három célt szeretném 12 lépésben kidolgozni, eredményt meghatározni, ami kell és amivel elégedett lennék, a feltételeket, hogy mi kell hozzá és az ehhez kapcsolódó ütemtervet. A három cél 12 lépésen való lezongorázása egy olyan határidőtáblázat lenne, amiben jutalmak is szerepelnek.

Arra gondoltam, minden területhez referenciacsoportot társítanék. A blogírás, szakmai haladás, emlékezet-kérdésben itt vagytok Ti lányok, ami nagyszerű. Még nagyszerűbb, hogy már én is képessé váltam, hogy itt írjak. Zsuppán Klaudia még társ lehetne az emlékezet kérdésében, hiszen neki is ez a témája, nem mellesleg Oravecz kapcsán.

A Paleo étkezésben nincsen társam, de Szandra rengeteg betegsége miatt nagyon figyel az étkezésre, szóval vele a kg-okról, ételekről tudok beszélni. Szabri a másik, aki alkalmas a kajákhoz csatlakozni. Jó volna vki a táncra, talán Virág eljöhetne. Rónával meg hétfő-kedd futás nap.

Az erőszakmentes kommunikáció a privát életemben a legfontosabb. Sokszor kaptam olyan visszajelzést, hogy a kirohanásom hatására a közeli barátok, anyum rosszul lettek. Én ezt értelmezni de tudom, de annyit felfogok belőle, hogy ez nem jó. Szóval szeretnék erőszakmentesen kommunikálni.

Ez volna az első téma, amit lepörgetnék a 12 lépésen, ami a célkitűzés gyakorlata, és elvinném egy vágyott, vonzó vízió felé az eredményt, amivel megelégednék.

A 12 lépés:

1. a cél az enyém, személyes indíttatásból fakad, jobbá tenném az emberi kapcsolataimat, és ily módon a veszekedés, vitatkozás, konfliktus keresése, találása helyett egy más típusú beszédmódot alkalmaznék. (égető a vágy erre).

2. vonz, és elbűvöl az, ha valaki képes békességben kommunikálni, és nem következménye a rosszullét, önemésztés, megbánás utána a beszélgetésnek. Meghallgattam egy rettentő érdekes videót erről, és bele is ásom magam. (hiszem, hogy lehetséges)

3. részletesen követem írásban, hogy hogyan működik, hogy tudom elővenni (dokumentálom).

4. Az okok, hogy miért akarom: hogy ne riasszam el a szeretteimet, ne kétségbeesetten jelezzem, hogy nem elégülnek ki a szükségleteim, hogy megtanuljak tisztán kommunikálni, és kérni, hogy ne romboljam a kapcsolataimat, és ne fárasszon az a helyzet, hogy "vajon ezek után mi lesz?".  (tehát a motivációm a kapcsolataim jobbá tétele)

5. a helyzetem elemzése: erre részletesebben is ki lehet majd térni, esetelemzésnél, és a gyakorlatok kitalálásánál, amit a Kollár-suliban tudok másokkal is végeztetni.

6. határidő - itt annyit tudok mondani, hogy szeretném már a következő kommunikációkban ezt alkalmazni, vagyis a videó megnézése után rögtön elkezdem alkalmazni.

 

7. mik az akadályok, és mi a a legfőbb akadály, ami miatt nehezemre esik: amikor belobban az agyam, és a stresszhormonok elöntenek. Voltam egy szuper párkapcsolati kommunikáció előadáson, ahol ezt úgy hívták, hogy intraperszonális ügy, vagyis amikor a helyzet már csak rólunk szól, és nem a két ember "ügye". Ez azt jelenti, hogy a korábbi sérelmek, traumák alapján beindul a piros lámpa, belobban az agyam. itt az a célom, hogy felismerjem a pillanatot, amikor "nyugalmi szünetet" kellene tartani, és később visszatérni a dologra. Mert sokszor túljáratódik a helyzet, és rossz irányba.

8. Milyen tudásra lesz szükségem ehhez? hát konkrétan az erőszakmentes kommunikáció nyelvét elsajátítani, miért van értelme, hol érhetem tetten, hol ismerem fel, hogyan is van ez....

9. Ki az aki felé csinálom? (kik a kuncsaftjaim? ) hát a barátaim, anyám, a közeli emberek, akikkel annyira közel kerülünk egymáshoz, hogy egymás autonómiájába penetrálunk :-). Valamint a coaching folyamán a hallgatók.

10. Terveim: meghallgatok néhány internetes videót, TED-es előadást erről, és megnézem, hogy milyen coaching-gyakorlatokat tudok kitalálni hozzá.

11. Megjelenítés: az eredmény elképzelése vizuálisan. Ez azért fontos, mert az ember evolúció során kifejlődött agya mindent mozgásra, és képekre fordít le. Az akarom, nem akarom kérdése pedig az erre az agyra ráépült én-tudat, ami sokkal gyengébb. Ebből fakadnak az akarati konfliktusok: "nem is akartalak bántani..." stb...."nem tudom mi történt velem." Az agy a nem szót sem ismert, ezért nem lehet valamit : "nem akarni" csak "mást akarni" lehet. ( Szendi Gábor: Valódi változás című videójából )

12. a kitartás abban az esetben, amikor nem mennek flottul a dolgok. Erre csak akkor van szükség. Ez az önmagamban vetett hit fokmérője.

Hát valahogy így kezdem most feltámasztani a múltam, értékesíteni az eddigieket, és folytatni a blogolást, ami évekkel ezelőtt életmódommá vált már.

Életre fel! mondom magamnak....

 

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://nyolcak.blog.hu/api/trackback/id/tr647423988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kanyika 2015.05.07. 08:14:52

Mint a referenciacsoport egyik tagja, jelentkezem, Ems! Ebben a blogbejegyzésben jobbára azt fogalmaztad meg, hogy a környezetedben ki mire volna jó Neked, kit mire lehetne használni. Valahogy úgy érzem, a blogolásban is érdemes volna egy másik beszédmódot alkalmaznod, mert ez a számokkal történő vagdalkozás, rendszerforszírozás, a másik ember eszközzé történő degradálása kissé elidegenítő. Hiányzik belőle az én-te viszony kialakításának igyekezete, úgy értem, olyan, mintha számodra a blogolás – ahogy föntebb azt az előadást idézted – csak „intraperszonális ügy” volna. Én itt párbeszédre vágyom. És nem kívánok csupán referenciaszemély lenni. Tele vagy lírával, meg jófajta erószos energiákkal, mért erőlteted ezt a favágó életrendező attitűdöt? X éve megrögzötten ragaszkodsz ehhez a blogolási stílushoz, mintha nem látnád, hogy a sok szigorúan meghatározott tételből közvetlenül elég keveset sikerül kipipálni. De valóban pipálgatnunk kéne?? Azt hagyjuk meg a kockáknak! Olyan, mintha magadra kényszerítenél valami olyasmit, ami nem is Te vagy. Eszembe jut erről egy Weöres-mondat: „A szabály semmit sem ér, ha elhatározás-szerűen viseled, ha komoran és konokul csörömpöl rajtad; a szabály akkor jó, ha érzéseidbe ivódik és finoman, hajlékonyan támogat.” Szerintem elméből, elmével nem lehet működtetni semmit. El kell dobni az agyat! Szerintem az egyetlen értelmes szempont az életre/hez a kapcsolódni vágyás, amely csupán intellektuális síkon nem megy.

….

Úgy érzem, ha hű vagyok a föntebb leírtakhoz, amelyet magamra is vonatkoztatok, nem hallgathatom el mindezt, amely valójában már többször felsejlett, de igazán csak most fogalmazódott meg bennem blog-jelenléted kapcsán.

Mesmese 2015.05.07. 23:33:45

Szia Anita. Eléggé meglepődtem most, ahogy olvastam amit írtál. És elszomorodtam, hogy ennyire nem sikerült kifejeznem, hogy mi célt szolgált e bejegyzésem. Hogy mekkora segítség az, hogy nem magam előtt, hanem mondjuk a te tekinteted előtt ránthatom össze magam a célok megfogalmazása által, ami életünk motivációját adja. Márpedig nekem erre most nagyon nagy szükségem volt. Sajnálom, hogy így félresiklott, hogy mi ment át neked, biztosan fogalmazhattam volna jobban is. Sajnálom, hogy elkerülte az én-te viszony kialakításának igénye az ingerküszöbödet. Nekem bántó volt kicsit, ez a minősítő beszédmód, amit nagyon nehezen tudok magamra értelmezni, főleg azokat a mondatokat amik az én gondolataimat fogalmazzák meg általad az én nevemben...hogy én miket próbálok. Oktató-tanító kommentnek érzem, és ellenállást vált ki belőlem. Örülök, hogy fáradtál ezzel, hogy leírtad, ezt értékelem is. próbálom érteni a szükségleted, de akkor már inkább kérdeznék ( mert szerintem a kérdésekkel jutunk el a másikhoz ), mit szeretnél? mi lenne a te szükségleted az én-te kommunikáció kapcsán? mit szeretnél, hogy én hogyan csináljam? (nem azt, hogy hogyan ne csináljam...) Neked miből tűnik fel az én-te viszony kialakításának szükséglete?

A referenciacsoport kapcsán még annyit szeretnék elmondani, hogy talán a sétánk során úgy éreztem hasonlóképpen hiányolod a számodra hasonló emberek társaságát...ezt jelentené számomra a referencia-csoport, akikkel "szakmai" és barátni szinten egyaránt lehet beszélgetni. Sajnálom, hogy ez a szó vádként ért, vagy valami idegenségként.

szívesen elmondom, hogy a megfogalmazásaim mögött mi a tartalom, ha érdekel...kérdésekre örömmel válaszolok. a diagnózis az engem idegenít el.

szóval várom a válaszokat, hogy nehogy véletlen diagnosztizáljak, mielőtt megtudnám, mi van a mondataid mögött.

kanyika 2015.05.08. 22:31:44

Ems! Belátom, nem épp a legideálisabb időt, helyet és beszédmódot választottam. De paradox módon most mégis azt érzem, végre van párbeszéd. Hogy van ez? A rossz érzésedet remélem, levelemmel enyhítettem. A hétvégén igyekszem megfogalmazni igényeimet, és a mélyére menni a dolognak. Egy biztos: újra találtunk egy közös célt, mert hogy én is fölveszem pontjaim közé az erőszakmentes kommunikációt...
süti beállítások módosítása