HTML

Nyolcak

8 kolléga rejtett bejegyzései

2015.04.01. 19:20 M.Krisztina

Milyen az én hitem?

...Hova rejtőzik el olykor a mustármag? Hogyan lehetséges az a (minden)napi evangélium mellett, hogy néha olyannyira a rossz férkőzik a gondolataim közé, hogy a jónak szinte nem is adok helyet. Ilyen volt a tegnapi álmatag estém. Szinte soha nincs gondom az elalvással, bárhol, bármikor tudok jót aludni, akár egy hosszú délutáni alvás után is, kivéve, amikor valami hosszabb ideje nyomja lelkemet. Nagyjából három órakongást számoltam, ez kb. másfél órát jelent, mivel félkor és egészkor kondul a kedves hang, ami időnként hihetetlenül nyomasztóvá válik. Mivel telt ez az idő? Különböző fokozatokon mentek át a gondolataim, az első a probléma megfogalmazása: félek, hogy megint nem válaszol a tanár, mert...(és jöttek sorba a magyarázatok, amelyek közül egy se volt pozitív), ezután imádkoztam hosszasan, hogy ne következzen be egyik "mert..." se, majd jött a megnyugtató gondolat: "Ne a körülményeknek add oda a hitedet." Péter vizenjárása volt annak a prédikációnak a témája, ami legutóbb nagyon megragadott, annyira, hogy nem resteltem előtúrni a táska aljáról az örökírót. "Amikor Péter teljes figyelemmel, hittel fordult Jézus felé, akkor a hullámok felett járt, de amint megosztottá vált a figyelme, süllyedni kezdett." Hasonló kicsinyhitűség volt nálam is, mert amint eszembe idéztem ezeket a gondolatokat, majd azon kezdtem gondolkodni, hogy mi legyen a mai konkrét cél, melyik könyvet veszem kézbe, milyen lépést teszek a doktori felé, hihetetlen, de megjött a tanár válasza! Este, 23.48kor! Még szerencse, hogy csak másnap reggel olvastam, mert még az örömből fakadó izgalomtól nem tudtam volna aludni :) Így viszont miután elvezettem magam a megoldásig, emlékeztettem magamat arra, hogy "hittel kell járni a vihar közepette", sokkal nyugodtabban ért az álom.

Az emlékezet úgy tűnik a hitnél is kulcsfogalom, emlékezni a hitre, emlékezni egy-egy konkrét igehelyre, példabeszédre, vagy legalább a mustármagra.

4 komment

Címkék: hit mustármag fókusz


A bejegyzés trackback címe:

https://nyolcak.blog.hu/api/trackback/id/tr717327666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kanyika 2015.04.01. 21:08:50

Ha van olyan számotokra meghatározó prédikáció, mely rekonstruálható fejetekben és megvan a neten, ne röstelljétek átküldeni, rámférne így Nagycsütörtök előestéjén! Ma belenéztem Böjte Csaba házasságról szóló könyvébe, melyet 2 példányban kaptunk meg az esküvőre - nem hiszem, hogy kinyitom még...

kanyika 2015.04.01. 21:12:57

Szeretem az ilyen "véletlenül" egybevágó dolgokat, nevezhetjük trippnek, de szinkronicitásnak is. :) A vágy teremtő lehet, ugyanakkor emésztő is - hogy van ez? Jaj, azt a Hamvas-esszét már ezer éve be akarom hozni a párbeszédünkbe.. Talán jó fogalom még ide az odabízás. De a "legyen meg a Te akaratoddal" - főleg krízishelyzetben - nemigen tudok azonosulni...

kanyika 2015.04.01. 21:17:12

Persze itt most a Te "megindulásodon" van a hangsúly, mozdultál és mozdult Veled a világ - tökjó! :)

M.Krisztina · http://egyanyolcbol.inda.hu 2015.04.02. 09:34:43

Mindkét legutóbbi meghatározó prédikáció kulcsgondolatát "kilőttem" már :)
Az egyik a PálFeris ok-cél volt, a másik pedig ez a Lacipapos Péteres.
Pál Feri vasárnapi prédikációit itt meg lehet hallgatni:
www.palferi.hu/hanganyagok/Vasrnapi-beszdek-2014-2015
Amit emlegetek, az szombaton este volt, de épp most hallgatom, és hasonló dolgokat fejteget március 22-én.

Hm, Nekem tetszik az a házasságos könyv! Elmondod, mi váltotta ki az ellenérzést?

Nekem kedvem lenne kegyelemnek is nevezni az említett egybeesést :)
Az odabízás sal is tudok azonosulni. De nem ugyanaz a "legyen meg a Te akaratod"?
süti beállítások módosítása