HTML

Nyolcak

8 kolléga rejtett bejegyzései

2015.04.03. 18:49 M.Krisztina

Nagypénteki ajándék

Az elfogadás ajándékait tapasztalom. (Kiskinyiknek újra köszi a kiemelésekért, az elfogadás említéséért!!) Ma is egyedül mentem misére, mivel Madár nem igényli az ünnepi szertartásokat, különösen nem a rossz, semmitmondó prédikációkat. Nem is várhatom el tőle, hogy velem tartson, arra szoktam csak kérni, hogy húsvét vasárnapján és az éjféli misére menjünk együtt, nem jó ugyanis, amikor egyedül érzem magam az ünneplő tömegben. Egyik bejegyzésben írtam, hogy igénylem a jó prédikációkat, de sajnos Zentán kevés az ilyen. Azóta arra törekszem, hogy találjak legalább egyetlen JÓ gondolatot. Mivel tapasztaltam, hogy a zsákutcához közeli templomban megesik, hogy ugyanaz a prédikáció mondanivalója az éjféli misén, hamvazószerdán, nagyhéten és húsvét vasárnapján, úgy határoztam, hogy a nagyhét két munkanapján, szerdán és csütörtökön a múzeummal azonos épületben kialakított kápolnába megyek. Jó érzés volt az a közelség. Jó volt megtapasztalni a dolgozni és imádkozni együttjárását, amit már az első munkanapon olyan magától értetődőnek vettem, mégsem vált szokásommá oda járni.

A nagypéntek szabadnap. És milyen jó ez így. De az is, hogy elmaradt az angol, tehát valóban szabad lehet a nap. A közeli templomban, ahol legutóbb hamvazószerdán jártam, úgy tűnt, a pap készült a prédikációra, nem volt hát nehéz az egy mondatot hazahozni. Aquinói Szent Tamás gondolatával indított: "Isten enélkül is üdvözíthette volna az embert puszta irgalomból". Vagyis a szenvedés nélkül. Miért történt mégis így? Az Atya a szeretet titkát akarta megtanítani velünk, azt, hogy a szeretet és az áldozat összetartoznak. "Nincs senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja barátaiért."

Balázs atya az esküvőnkre hozta az utóbbi mondatot János evangéliumából. Korábban pedig a szabadkai 84-es pap mesélt arról, hogy ez hogyan is működhet a hétköznapokban. Úgy, hogy időt, figyelmet adunk a másiknak, amikor kéri, amikor úgy látjuk, hogy szüksége van rá, akkor is, ha nekünk épp máshoz lenne kedvünk, esetleg lenne valami dongunk.

Mit gondoltok, ezt alapul véve szeretjük mi egymást?

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://nyolcak.blog.hu/api/trackback/id/tr647336928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kanyika 2015.04.03. 22:12:06

Nagyon becsüllek a kitartásodért, az Egyért - így is, úgy is - való állhatatos küzdelemért, Mandics! Lehet, nekem is körül kéne néznem, szedegetni egyet-egyet az Egyhez innen is, onnan is, a hozottat pedig hazahozhatom továbbgondolásra, továbbadásra... Az áldozat-fogalommal nem igen megy a barátkozás énnekem. Talán ezt majd inkább a feltámadás ünnepe után fogalmaznám meg - azt szeretem, az beleillik az OJD-s világomba. :D Tetszik, hogy együtt vagyunk úton, útfélen itt a blogon. :) Nagy ölelés!

Mesmese 2015.04.07. 02:20:44

Kedves Jányok, fentről indítok, és lefelé tartok a kommentekben :-))) nem tudom mi az elvetelmült fene lehet, hogy nem tudok saját blogomba belépni...no comment! vagyis nem ez a komment.

Én itt maradtam magam Pesten, nem mentem haza húsvétra először. nagyon magányosnak érzem egyébként az életemet, de ilyen ünnepekkor ez valahogy feloszlik. Azért maradtam ugyanis, hogy templomba mehessek a szertartásokra. Anyám egyedül sonkázott otthon, én meg nem is sonkáztam , tojásoztam. Ma vettem egy vékony pulykasonkát a sarki boltban, akciós tormát, és puffasztott rizzsel megettem. Mindennapi spirituszunk add meg nekünk ma, és a közösségit is. Örülök, hogy ez az interféjsz figyelmes szemmel tekint ránk, vagyis rajta keresztül mi egymásra.
Nemrég hallottam Görföl egyik előadásán, hogy Krisztus előtt az áldozat mindig bűnös volt. A közösség bűneit ő vitte "el". Krisztus az első ártatlan áldozat, ami meg is reformálta ezt a fogalmat. Azt hiszem az áldozat, az egy olyan fajta lemondás, ami által egy rés, kiüresedés képződik rajtunk, ahol beáramolhat Isten. De hogy az embernek miért olyan nehéz magát kitenni Istennek "áldozatául" annak a hörcehr emlegette "szelíd rabságnak"..amikor gondolom Isten rabjának lenni jelentené a legnagyobb szabadságot...
süti beállítások módosítása